vineri, 16 ianuarie 2009

De la "Kill Bill" la Meiko Kaji


După ce am revăzut ”Kill Bill” al lui Quentin Tarantino, am ajuns să-i caut pe Youtube coloana sonoră și astfel am descoperit-o pe actrița și cântăreața japoneză Meiko Kaji. ”What can I say? Brilliant!”, ca să-l citez pe chinezul Goethe ...


Nu știu unde am citit mai demult că ideea acestui film este foarte veche. Ea s-a născut undeva în copilăria/adolescența lui Tarantino. Abia acum am aflat cum: sursa de inspirație a reprezentat-o o serie de filme japoneze, de la începutul anilor '70, în care o tânără caută răzbunare, răfuindu-se cu mafia (Yakuza) pentru uciderea familiei ei, pe vremea când era doar o copilă ... Răzbunătoarea nu era altcineva decât ... Meiko Kaji, prezentă pe coloana sonoră a filmului ”Kill Bill”. Nu am găsit prea multe informaţii despre Kaji: s-a născut pe 24 martie 1947 la Tokyo, a jucat în mai multe filme, cele mai celebre fiind "Lady Snowblood", "Female Prisoner nr. 701" şi "Stray Cat Rock". În acelaşi timp Kaji a fost şi o foarte apreciată cântăreaţă.


Mai multe nu am aflat. Poate ştii tu, prietene, şi îmi faci şi mie o bucurie!

http://www.youtube.com/watch?v=0HnVj0GoCVI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Du9NXkxWo04&feature=related

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu